Ως «αιτίαση», νοείται η έγγραφη δήλωση δυσαρέσκειας που απευθύνεται στην ασφαλιστική επιχείρηση από πρόσωπο το οποίο σχετίζεται με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο (ασφαλισμένος – λήπτης ασφάλισης – δικαιούχος ασφαλίσματος).
Α) Υποβολή αιτίασης σε ασφαλιστική επιχείρηση
Σύμφωνα με την Πράξη Εκτελεστικής Επιτροπής (ΠΕΕ) 88/2016 της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα οφείλουν να διαθέτουν λειτουργία διαχείρισης αιτιάσεων.
Ως «αιτίαση», νοείται η έγγραφη δήλωση δυσαρέσκειας που απευθύνεται στην ασφαλιστική επιχείρηση από πρόσωπο το οποίο σχετίζεται με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο (ασφαλισμένος – λήπτης ασφάλισης – δικαιούχος ασφαλίσματος). Η έννοια των αιτιάσεων δεν περιλαμβάνει τις αναγγελίες επέλευσης της ζημιάς ή τα αιτήματα καταβολής αποζημίωσης, ούτε τα απλά αιτήματα που σχετίζονται με την παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων.
Η ασφαλιστική επιχείρηση οφείλει να απαντά εγγράφως και με τη δέουσα αιτιολόγηση στις αιτιάσεις εντός πενήντα (50) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αιτίασης.
Κάθε ασφαλιστική επιχείρηση δημοσιεύει στον ιστότοπό της πληροφορίες για τον τρόπο υποβολής αιτιάσεων, καθώς και για τη διαδικασία διαχείρισής τους.