Όλοι όσοι εμπιστεύονται πραγματικά τους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ, θα πρέπει να πάρουν ξεκάθαρα θέση σε όλα αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην Ασφαλιστική Αγορά.
Τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν και στην αγορά μας οι γνωστές “πλατφόρμες”, direct πωλήσεις , συγκρίσεις τιμών , ”ασφάλεια ”σπιτιού με 2,3, και 4 ευρώ το μήνα , έτσι συνηθίζουν να πουλάνε την ασφάλεια με το κιλό, λες και είναι καρπούζια ,μπρόκολα ή κάποια φρούτα εποχής…
Η αρχή έγινε με το αυτοκίνητο και σταδιακά προχωρούν και σε άλλα προϊόντα (σκάφη, σπίτια, υγεία).
Η ασφάλιση είναι πολύ σοβαρή υπόθεση, για να την αγοράσει κάποιος μόνος του από το διαδίκτυο, με μοναδικό κριτήριο το κόστος.
Η ασφάλεια δεν είναι ένα τυχαίο είδος, που
μπορεί κάποιος να κάνει επιλογή, παρατηρώντας τις εικόνες ή συγκρίνοντας τιμές …
Η ασφάλεια δεν έχει χρώμα, μέγεθος, γεύση ή σχήμα. Είναι αυστηρά προσωπική υπόθεση και αναφέρεται στον καθένα ξεχωριστά. Δεν είναι προϊόν μαζικής παραγωγής, είναι άυλο Αγαθό, είναι Αξιοπρέπεια, είναι Υπηρεσία , είναι αγάπη , είναι εμπιστοσύνη , είναι ζωή.
Οι όροι είναι πολλοί και πολύπλοκοι. Η τιμή δεν έχει καμία Αξία. Αντίθετα, αξία έχει η σωστή ενημέρωση, η πραγματική εξυπηρέτηση και η απαραίτητη παρουσία τη στιγμή της ανάγκης.
Παρόλα αυτά όλοι γνωρίζουμε, πως ό,τι πληρώνεις, παίρνεις. Το οξύμωρο εδώ είναι, πως σε καμία περίπτωση η διαδικτυακή αγορά της ασφάλειας, δεν είναι φθηνότερη, δεν είναι καλύτερη , δεν είναι συμφέρουσα , απεναντίας
Γεγονός δικαιολογημένο, μια και τα έξοδα μιας συνεχούς και έντονης διαφημιστικής καμπάνιας είναι μεγαλύτερα. Έτσι το μόνο που επιζητούν αυτές οι αυτοματοποιημένες πλατφόρμες και οι διαφημιστικές καμπάνιες είναι η κερδοφορία τους, μέσω της μεγάλης προμήθειας, που τους επιτρέπει να επιβιώνουν.
Εδώ θα πρέπει να γίνει σαφές, πως η τιμή ή πιο σωστά το ασφάλιστρο, ορίζεται από την ασφαλιστική εταιρεία πάντα και ποτέ από τον Διαμεσολαβητή. Επομένως, το ασφάλιστρο σε κάθε προϊόν παραμένει ίδιο και μπορούν να σου το προσφέρουν και οι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ
Η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη (νόμος 4583/2018 idd), αλλά η διαφορά είναι τεράστια, γιατί τη στιγμή που θα χρειαστείς συμβουλή ή παρουσία, το καλύτερο που θα πετύχεις, εάν έχεις αγοράσει από πλατφόρμα, είναι η σύνδεση με τηλεφωνικό κέντρο, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Στην πραγματικότητα προσπαθούν με αυτούς τους τρόπους να υποκαταστήσουν τους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ, που επί δεκαετίες καθιέρωσαν το θεσμό στο τόπο μας, με σκληρή δουλειά.
Αυτοί είναι οι λόγοι, που κάνουμε έκκληση στους καταναλωτές, εάν πραγματικά θέλουν να παραμείνουν προσωπικότητες και όχι αριθμοί, να συνεχίσουν να εμπιστεύονται την ασφάλισή τους στους Ενεργούς Ασφαλιστές, με ανταποδοτικά οφέλη, μια και οι χιλιάδες Ενεργοί Ασφαλιστές θα εμπιστευτούν τις επιχειρήσεις των πελατών τους. Έτσι αλληλοστηρίζονται οι υπηρεσίες και το εμπόριο.
Κάνουμε έκκληση στις ασφαλιστικές εταιρίες να ζυγίσουν τα συν και τα πλην αυτής της κατάστασης, που έχει δημιουργηθεί στη αγορά και να επιλέξουν στρατόπεδο.
Κάνουμε έκκληση στις εποπτικές αρχές να κάνουν σοβαρό έλεγχο, για τον τρόπο λειτουργίας τους, προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές.
Τέλος επιστρέφοντας στο μεγάλο ΑΦΕΝΤΙΚΟ, τον καταναλωτή, τον προτρέπουμε να ζυγίσει σωστά και να επιλέξει δίκαια, χωρίς να παρασύρεται από προσφορές και εκπτώσεις.
Λίγα λόγια για τις επιδιώξεις και σκοπούς της Π.Ε.Κ.Α.Π [ Ένωση Ασφαλισμένων ]
1. Την προστασία των ασφαλισμένων σε κάθε κλάδο ασφάλισης από την εφαρμογή καταχρηστικών όρων / αδικαιολόγητων αναπροσαρμογών στα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους. Από τη μη τήρηση των συμφωνηθέντων που ενδεχομένως καταστρατηγούνται από ασφαλιστικές εταιρίες .
2. Την προστασία των διαμεσολαβητών ασφαλιστικών προϊόντων από καταχρηστικές πρακτικές που στρεβλώνουν και νοθεύουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό .Είτε από ”κακούς” επαγγελματίες της ασφαλιστικής αγοράς , είτε από επιχειρήσεις ασκούσες ” δευτερεύουσα δραστηριότητα ” και μετέρχονται πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού , είτε από Τράπεζες , είτε από παρόχους τηλεπικοινωνιακών ή άλλων υπηρεσιών.
3.Την διενέργεια παρεμβάσεων υπέρ των μελών τηςσχετικά με υποβολή αιτημάτων που σχετίζονται με την ερμηνεία όρων ή την εκτέλεση ασφαλιστηρίου συμβολαίου , ή την παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων , αιτημάτων διαμεσολάβησης στη επίλυση διαφοράς , αιτημάτων αποστολής στην ασφαλιστική επιχείρηση αιτίασης κ.α
4.Την υποβολή αναφορών , καταγγελιών , αγωγών , μηνυτήριων αναφορών κτλ σε περίπτωση όπου είναι αναγκαία η δικαστική προστασία των μελών της , στα Ελληνική και τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια και τις εποπτικές και Ανεξάρτητες Αρχές [ Δ.Ε.Ι.Α , ΣτΚ , Γενική Γραμματεία Καταναλωτή . Ε.Ι.Ο.Ρ.Α ]
5.Την συνεργασία με άλλους φορείς ή νομικά πρόσωπα στην Ελλάδαή στην αλλοδαπή για την επίτευξη των σκοπών του Σωματείου , επιδιώκοντας την ένταξή τους σε Ευρωπαϊκές ή και Διεθνείς Ενώσεις με τον ίδιο περιεχόμενο με αυτήν και τις επιδιώξεις .
6. Την συνεργασία με τις Εποπτικές Αρχές , τους εν γένει Θεσμικούς Παράγοντες της Ασφαλιστικής Αγοράς και την πολιτεία , υποβάλλοντας προτάσεις και παρεμβάσεις στα θέματα που αφορούν την ασφαλιστική αγορά .
7. Την ομαλή λειτουργεία της Αγοράς Ιδιωτικής Ασφάλισης και την εμπέδωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών σε αυτήν
8. Την ενημέρωση , εκπαίδευση και σωστή πληροφόρηση των Ελλήνων καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων.
9.Την επιδίωξη της ταχείας μετατροπής της Ένωσης , κατά το άρθρο 10 του Ν,2251/94 . Η οποία εφόσον πληρεί τις σχετικές προϋποθέσεις και κατά αρχήν εκπροσωπεί τουλάχιστον πεντακόσια [ 500] ενεργά μέλη , έχει τη δυνατότητα να νομιμοποιείται προς άσκηση αγωγής , αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων , αιτήσεως ακυρώσεως -προσφυγής κατά διοικητικών πράξεων και να παρίσταται ως πολιτικώς ενάγουσα, ιδίως δε την άσκηση ”Συλλογικής Αγωγής ”
Βασίλης Μουντάκης
Ενεργός Ασφαλιστής